tisdag 28 januari 2014

Byggsemester

Lyckligt hemkommen från Stockholm och Svea rike. Har varit på minisemester och lagt femtio kvadratmeter golv, listat, reglat en mellanvägg, spacklat och målat i tre dagar. Har också monterat ett sängskåp utan anvisningar. Det krävdes två ingenjörsstuderanden och ett och ett halvt dygn för att få ihop det. Ett större legobygge kan man säga.

På lördagskvällen firade vi husfars födelsedag med att äta lammytterfilé ute. Vi hann med två timmars semester på söndagen och då hälsade vi på några vänner i Huddinge.

Så har jag varit på IKEA i Kungens kurva. Det tog trettio minuter, varav kassan tog tio. Köpte ett fårskinn och en dataskåpslampa.

Grace fungerade båda vägarna men höll på att ruinera mig... eller så är det bara jag som är gnidig. Men 48 € för två pinnar i bastu och pool och 68 € för två pinnar på buffémiddag där det egentligen inte fanns något extra, där tycker jag att min gräns går. Inte särskilt imponerad av båten alltså. Därtill gav den mig sjösjuka på hemvägen. Till råga på allt fick jag feber på fredag och har varit förkyld sedan dess. Alla andra har också varit förkylda.

Ankomsten till fosterlandet blev inte särskilt lyckat dock, för på ABC i Björneborg råkade man elda upp min panini som jag hade beställt. Det var tacken för att jag returnerat ett upphittat bankkort i bensinautomaten. Kom hem mitt i natten och jag hade inga planer alls på någon skolgång idag. Så jag steg upp klockan fjorton. Jag är fortfarande dålig, så jag försöker vila.

Roligt har vi haft och resultatet av renoveringen blev riktigt bra. Nu är det mest skönt att vara hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar