måndag 9 juni 2014

Hemlisen

Trots den skrala uppdateringen så har matten ändå lyckats hinna med en hel del den senaste tiden: blivit utdimitterad ingenjör och firat detta, grävt i trädgårdslandet, släppt boskapet på semester, köpt ridbyxor på nätet samt en massa annat.

På grund av att datamaskinen sjunger på sista versen så blir det dåligt med bilder tills datorns tillstånd är åtgärdat.

Nuförtiden går fåren på grönbete och vårdar landskapen och har inte rymt en endaste gång! ANTAS FÅR HAR INTE RYMT EN ENDASTE GÅNG PÅ HELA VECKAN! Skriv upp det, gott folk, för det är sensation! Hemligheten stavas e l s t ä n g s e l och är köpt från Hööks respektive Biltema för sammanlagt ungefär 300 € (vallpojk, tråd, pinnar, handtag, skarv). Ett fynd! Lätt att bära ut är det också. Man behöver inte reservera en hel dag för att flytta betet längre och fåren går inte närmare stängslet än en meter. Fred på jorden, typ.

Snart ska jag skicka ullen till spinneriet. Jag ska bara tänka ut vad jag vill ha för garn den här gången. Jag har knappt hunnit handarbeta i vår på grund av skolan, men nu när den är slut kan jag väl göra vad jag vill resten av livet så varför inte sticka för kung och fosterland? Lovikkagarn ska jag i alla fall ha.

Idag regnar det. Men det är så grönt och vackert ute att det inte stör att det regnar. Jag ska ta itu med att städa skåp och hyllor för det har jag inte heller hunnit med på länge. Därför delar jag med mig av min favorit sommarsång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar