söndag 15 juni 2014

"I sommarens soliga dagar, vi går genom skogar och hagar..."

Om man som vi ständigt är omgiven av djur av alla sorter så händer det för det mesta något. Ibland händer det roliga saker, som till exempel när geten Herrman visar prov på sin vaktmästerlighet och går på bakbenen. Det är en syn, vill jag lova!

Ibland händer det sorgliga saker också, som till exempel igår när vi skulle flytta beteshagen och jag hittade Stinas minsting Atilda död i hagen. De gångerna smakar livet surt. Jag vet inte vad hon dog av, men hon var ju bara hälften så stor som sin syster när hon föddes och har aldrig riktigt växt. Hon har nog ätit och diat precis som den andra men har alltid varit långsammare än resten av lammen. Till en början trodde jag inte ens att hon skulle klara sig de första dagarna, men nu gjorde hon ju det så då trodde jag att hon skulle klara sig... vilket hon inte gjorde. Att jag aldrig lär och vänjer mig.


Husse mutar Herrman.

Herrman och skägget.

Agnar och Alisa trivs på betet.

Det gör förresten resten också.

Ett av naturens underverk.


Idag har vi städat ur föuse. Det här är en bra årstid för storstädning när alla djur kan vara ute. Dessutom måste vi ju omstrukturera till vintern nu igen för att vi har dubbelt fler får, en get och en kanin som vi inte hade förra vintern.

Utan att göra blir vi inte, och skulle vi bli så hittar vi på något att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar