onsdag 9 juli 2014

Höbärgning

Vi befinner oss mitt i höbärgningstider för nu är det sommar och 30 grader varmt och alla har semester utom stackars matte...

Nåja. Hö behöver jag ju. I år får jag hö i överflöd. Prima sådant, mycket av det. Många timmar i traktorerna och hett som tusan men vad gör man inte för sina hårbollar. Dessutom finns det något som på österbottniska heter "talko" och som är väldigt tillämpbart på den här typen av sysselsättning.

På söndag är det Öppna trädgårdar och gårdsmiljöer och dagen för vårt Öppet hönshus. Jag har inte hunnit rensa ett enda ogräs eller ens ta ett varv via trädgårdsbutiken (för det gapar tomma jordplättar lite här och var) men det får duga ändå. Gräset är klippt och så har jag städat bort lite skit ur hönshuset men det finns fortfarande mycket på min att-göra-lista. Garnet har kommit så det borde jag nysta och prissätta, äggen borde gås igenom och förpackas ordentligt och så borde jag väl vattna lite så att allt inte dör tills söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar