torsdag 24 oktober 2013

Kaninfoder

Blir dags att byta kaninfoder, tror jag. Racing Prix innehåller mer än fyra gånger så mycket E-vitamin som kaninpellets borde göra. E-vitamin gör att kaniner blir feeeeeeta.

När jag köpte vår belgiska jättekanin matade uppfödaren alla sina kaniner med Racing Prix, och jag tänkte "bra, större säck och billigare foder" och tänkte att jag skulle börja med den maten. Blandfoder har jag helt slutat med eftersom det är både onödigt och dyrt.

Så nu ska jag hitta på något annat istället. Hade jag brytt mig om att googla det innan så hade jag nog inte ens börjat med Racing Prix. Förslag på bra kaninpellets mottages gärna. Läste någonstans att Lammas-krossi innehåller mindre E-vitamin och skulle duga. Best Friends gnagarpellets är det ingen idé att mata dem med för det rör de inte ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar