fredag 25 oktober 2013

Valpfeber och kaninhus

Jag driver varje ledig stund med att titta på bilder och läsa om sheltien. Man skulle kunna påstå att jag är lite uppspelt. Eftersom att jag inte har en blekaste aning om hur man beter sig med och sköter om en hund måste jag ju plugga. (Och dregla.) Jag har ett nytt ritprojekt med detta tema, så håll utkik på andra bloggen om ni vill se.

Igår red jag ett dressyrpass med Stig. Vi kunde plötsligt länga och korta både traven och galoppen. I vanliga fall brukar vi oftast bara hitta en växel på honom: fullt ös, medvetslös! Igår koncentrerade jag mig så hårt på att kunna reglera farten att jag blev trött i huvudet men det gav ju resultat så jag får vara riktigt nöjd.

Kaninerna har flyttat in i föuse för vintern. De har en stor hage där som är närmare nio kvadratmeter så en sådan borde tre kaniner kunna umgås och bo i utan problem. Lite spännande var det nog när jag skulle släppa ihop Kaj med Ebba. Ted har kunnat gå med henne utan problem, men två honor kommer sällan överens och inte heller Kaj med Ebba. I början när jag bara testade morrade Kaj så in i norden, men efter en dag klarade de nog av att äta ur samma hötapp. Nu går det nog bra. De har varsin koja, den mindre har jag lagt ovanpå den andra, så nu har de Sämskars enda kaninvåningshus där den övre lägenheten har veranda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar