söndag 9 februari 2014

Apassionata 2014 - Hartwall Areena

Husfar och jag har spenderat en minisemester i Helsingfors. Jag hade förstås varit förutseende och skaffat biljetter till Apassionata redan i höstas, vilket husfar inte visste om före julafton. Nu tar jag igen alla gånger då jag slarvat med bilder och bjuder er på en 23-bilders-show. Inte för att stillbilder, youtube eller TV ändå kan mätas med den verkliga upplevelsen live men ändå.

Vi har sett stegrande hästar...

... kadriljer...

... stora hästar, galoppiruetter, byten på varje...

... sådana som inte lyssnat på vad mamma har sagt om att åka badring efter skenande häst...

.... spansk skritt...
... farliga saker...

.... ännu farligare saker...

... helt knäppa saker. Man behöver förresten aldrig mera tycka att det är svårt att hoppa över hinder med EN häst som man får SITTA på, för den här farbrorn hoppade hinder med hela detta ekipage!

... Stegrande hästar...

... Vackra vita hästar...
... knepiga tricks...

... Höga skolor i dressyr...

... små och snabba ponnyer...

... Mera dressyr...

... Vackert...
... Reining...

... Akrobatik...

... Mera akrobatik...

... Frihetsdressyr...

Den här farbrorns hästar hade nog flugit om han bara hade bett dem göra det.
... Hästar som satt i fåtöljen...

... Envisa åsnor...

... och delikata frieserhästar.
och mycket, mycket mer. Bloggportalen har förstört en del av mina bilder och gjort dem riktigt gryniga och fula, men det kan jag tyvärr inte råda bot på, så det måste ni tyvärr leva med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar