måndag 10 februari 2014

Special just for you!

Om någon skulle höra mig när jag pratar med mina djur skulle jag förmodligen bli förpassad till dårhus. Idag har jag haft en diskussion med frassen om det här med hundvalp. Det är lite känsligt och Frans-Bertil har nog inte riktigt förstått vad som pågår, men nu matar jag katten på bänken i badrummet istället för på golvet i köket. Jag försöker förklara för honom att det inte är något konstigt alls med att äta på bänken istället för på golvet och dessutom har jag gjort kattmaten hundsäker genom att placera den någonstans var Hund inte kommer åt den. Förutseende och något elaka matte tänker förstås hehehee kissekatten, om du bara visste vad som väntar dig men så hejdar jag mig genast och verkligheten kommer ikapp mig och jag kommer på att jag ju faktiskt älskar min kisse och försöker få den att må så bra som möjligt av omställningen det innebär för honom att inte längre vara ensamt innehusdjur på Rapalööte. Som protest mot detta har han stoppat ner sitt stora huvud i husfars sko, tror att han tänker söva sig själv med hjälp av alla fotsvettångor...

Nä. Skämt åsido. Men min frass är synnerligen speciell, det kommer man inte ifrån!

Nu ska vi baka kakor, frassen och jag.

I farten ska jag passa på att rekommendera en blogg åt er: Den ultimata kamelbloggen. Jag fnissar varje dag tack vare Kalle och hans kompis Smirnoff. Läs den du också. Det finns en länk till den i spalten till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar