måndag 25 november 2013

Idéer

Baggen fungerar. Det är bra det. Om det också fungerar så som jag har lärt mig i skolan så borde vi få lamm i april. Jag skulle gärna tjäna lite pengar på mina ulltåttar och en tanke om en gårdsbutik håller på växer fram. Inget jag skulle vilja försöka leva på, men som hobby skulle jag kunna praktisera detta. Men då behöver jag mera ull. (Lika med flera får.) Jaja. Det får framtiden utvisa.

En annan idé som vi fått på gården är - just det - gården. Den gamla. Om vi ska renovera den och hur. Och när. Och om och hur och varför. Det är faktiskt lite inspirerande just nu.

Idag är jag ledig och ska försöka sätta igång med lite skolarbeten men det går inget vidare. Jag har noll inspiration och handarbete och utochgå lockar mycket mera än att sitta inne och begrava huvudet i skolarbeten. Det är mindre än en månad kvar till jul nu. Sedan är det bara vårterminen kvar och då ska jag ta ut min examen. Det är alltså nu som inspirationen borde vara på topp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar