onsdag 4 september 2013

Kaninförnödenheter

Det här med djuraffärer är aldrig riktigt hälsosamt för pengapungen men ibland är man nästan tvungen. Problemet stavas Ebba och är en förkortning av belgisk jättekanin. Hon biter tag i sin matkopp och slänger iväg den så att all Racing Prix (ja, du läste rätt) åker ut genom gallret. Sedan kissar hon i vattenkoppen.

Nu är det slut med det. Jag köpte två 1,1 liters drickflaskor som man hänger upp på utsidan av buren eller i en krok från taket. Koppslängarproblemet löste jag med en kopp som är så stor och bred att hon inte ens fast hon vill får tag i den med tänderna. Eftersom det bor en liten ingenjör i mig så tycker jag om när saker fungerar riktigt bra, så därför har Ebbas nya matkopp också en foderautomatfunktion.

Ebba den Skyldige, 13 veckor

Giant rabbit needs of course a giant drinking bottle.

Foderautomaten fortfarande full av Racing Prix.
Kaj, som sitt namn till trots är min gamla hona.

Jag har också tagit itu med akvariet. Året som gått har jag i 120 liter haft en enorm scalare, en gammal gurami samt två malar. Mitt intresse har svalnat men ändå inte så pass att jag velat slänga ut det, så idag köpte jag ett stim rödmuntetror samt två algätande långa saker som jag inte kommer ihåg namnet på. Kanske det blir mera intressant till vintern ännu...

Aprikosfärgade stockrosorna blommar för fullt.

Brudslöja.

1 kommentar: