onsdag 25 september 2013

Rumpestumpen och valpen

Vi kämpar fortfarande med svansen. Igår kom det äckliga spår från den och efter att jag hade mutat misse med klappar och smek och skinka så fick jag slutligen titta lite grann på rumpestumpen. Det lilla såret har blivit det stora såret så jag ringde veterinären imorse så nu har vi fått ett recept på antibiotika som vi ska lura i vår sju kilogram tunga frassbertil med sjutusen vassa klor och tänder de kommande tio dagarna. Meducinen har jag ännu inte kunnat hämta ut eftersom den inte finns i lager. Lämnade ringbud vid apoteket. Appteetzi. Ska leta fram tjocka arbetshandskar och regnrock idag, tror jag...

Så har vi gjort en annan sak också som vi nog har legat i fundrationer rätt länge över men inte sagt åt någon. (Nej, jag är inte gravid.) Vi har reserverat en Sheltievalp!

Katten: "Vänta nu. Vad hände?"

Jo, det är sant. Valpen är inte född ännu, men den kommer till våren. Den är reserverad hos en kennel och kostar en halv förmögenhet men efter många om och men och allt fårjagande i sommar så har vi slutligen bestämt oss för att det är en vallhund vi behöver och det är en Shetland sheepdog. Den är liten, det är vårt hus också, den har ett fint lynne, den är vacker och den kan valla får. All-in-one.

Källa här.
Dessutom önskade vi oss ett bidrag till vår valp i förlovningspresent eftersom alla ändå frågar vad vi behöver/vill ha. Vårt hus är litet, vi har dubbelt av alla hushållsattiraljer efter min tid i studiestaden och vi har alldeles för lite skåputrymmen för att klara mera. Enkelt och inte spydigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar