lördag 27 juni 2015

Bete och polisen

Vädret gör mig knäpp. Sådär, då var det sagt.

Hästarna ska snart gå ut på bete. Det är faktiskt lite spännande för Ockra har haft fång tidigare och Lumikki blir tjock så snabbt. Nu har vi deras hage färdig och just nu betar fåren av det grövsta innan hästarna ska in dit. Vi har gett hästarna grönt gräs tillsammans med höet i ungefär två veckor nu men ändå är jag lite skakis ifall det är invänjning nog. Kan hända att jag låter dem beta några timmar per dag först innan jag låter dem gå dygnet runt. Ingen av hästarna ska ha någon desto mera semester fast de går på bete utan de ska få röra på sig som vanligt ändå. Det är vad jag har planerat. Hönsmamma här hej.

Igår tog Ockra och jag en barbackatur i regnet. Det blev miljöträning på samma gång då vi fick utstå skylift, motorcykel, gräsklippare, cyklar, bilar, hundskall och mönkijä. Hon börjar småningom tycka att det inte är så farliga saker längre och kan nöja sig med att bara titta utan att behöva hoppa på stället och darra som ett asplöv. Det blir nog bra det här. Någon polishäst blir hon aldrig pga "könsdiskriminering" men hon kan ändå utstå vardagen.

Så här tränas Malmös polishästar:




I väntan på bättre väder,

Dyblöt Matte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar