söndag 22 februari 2015

Helgens projekt

Hörni. Igår (trummvirvel...) SYDDE jag ett sadelöverdrag till Linetts sadel ALLDELES SJÄLV. Jag kan inte samarbeta med symaskiner för fem öre så det är verkligen något jag är mäkta stolt över, det där överdraget. Jag ska ta en bild åt er någon gång. Jag råder alla handarbetslärarinnor att titta bort just då...

Idag har jag stickat färdigt en islandströja till. Eftermiddagens projekt blir att fästa trådar och att blöta och pressa tröjan. Sen ska ni få en bild på den också.

Igår gjorde jag en mycket bra bytesaffär. Jag bytte några befruktade ägg mot en ridhjälm. Min hjälm sprack ju när jag slog huvudet i dörrkarmen den där gången för någon vecka sedan, ni minns. Den sprack inte helt sönder men den är inte alls säker längre så därför behövde jag en ny hel. Jag är så bra på att rida så att jag vet mina begränsningar. Alltså vet jag att jag kan ramla av fast jag inte har gjort det på länge, peppar peppar.

Här på söndagskvisten tänkte jag bjuda på ett klipp. Husses kusin har en radiostyrd flygande grunka som han har monterat en kamera på, och i fredags var han ute och lekte med den här ovanför oss. Delar av vår tomt syns men framför allt den vackra omgivningen.



Idag är husse ute och leker själv. Han kom på att han skulle skida Fäbodaloppet (42 km) utan att träna innan. Jag hoppas att han får träningsvärk så det sjunger om det! Snäll fästmö här hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar