tisdag 24 februari 2015

Lektion

För det första har jag tröttnat rejält på headern till den här bloggen och har börjat fila på en ny. Jag har börjat fila på en ny layout också, men det lär ta längre tid att få till stånd. Så håll till godo!

För det andra ska jag äntligen (!) ta med mig Linett på ridlektion på torsdag. Jag brukar ju rida för lärare en gång i veckan men på någon annan häst, vanligtvis ett enormt kallblod med ungefär 170 i mankhöjd och som kutar för kung och fosterland. Eller ett hett litet finnhäststo. Det varierar.

Finnhäststoet. Titta inte på mina händer som jag inte klarar av att bära ordentligt på den här bilden.
Jag har fått lov att hyra transport till torsdag så nu är det upp till det envisa fjordhäststoet att vilja lastas. Sist vi skulle lasta fick vi åka och hämta Lumikki för att det skulle gå. Min plan är att lasta Lumikki först och sedan Linett bredvid och åka 20 minuter med båda två till stallet. Lumikki mår inte det minsta illa av att få käka hö ifred i en timme ungefär. Dessutom är hon så duktig på att åka trailer! Alla borde ha en transport att lastträna i lite grann varje vecka.

Nu är det halt igen ute (men vi går mot bättre tider) så jag har inte kunnat rida sen i fredags. Jag skulle vilja trycka in ett lätt pass innan torsdag så att inte all överloppsenergi sammanfaller med spänningen som ett nytt ställe alltid innebär för då kan jag få åka häst minsann!

Jag ser verkligen fram emot den här lektionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar