fredag 27 februari 2015

Lektionreflektion

Projektet "Linett på lektion" gick bra, på det stora hela. När vi kom så långt som till lastningen av Linett trodde jag att det skulle gå åt pipsvängen för vi höll på att bli riktigt sena där ett tag... men så grävde jag fram min sisu och så gick vi in i transporten! ... och så backade hon ut innan husse hann fram till bakbommen. Ett fett blåmärke på överarmen på det och så försökte vi igen och det lyckades.

Väl på lektionen gick hon ganska bra. Vi var båda lite överväldigade och spända så vi hade inte världens bästa flyt men vartefter tiden gick gick det bara bättre och bättre. Jag tenderar (tydligen) att bralla loss med innertygeln riktigt ordentligt när jag är okoncentrerad. Inte bra!

En grej som jag till min förvåning upptäckte var att hon inte lyfte någon högergalopp. Inte ens fast jag innan lyftet stryrde in på en så liten volt att det borde ha varit omöjligt att lyfta fel galopp därifrån. DÅ måste det vara svårt med högern! Det fina i kråksången är förstås att vi nu har något att träna på. Jag vet att hon har lättare för vänstervarv men jag har inte kommit åt att träna så mycket galopp som jag skulle vilja på grund av Vädret. Nu ska det bli andra bullar!

Hon var en så duktig flicka igår så idag har hon fått vila. Hon var så svettig efter passet så det hade gått att vrida ur henne.

När vi skulle hem gick lastningen fantastiskt! (Klart som korvspad, vem vill inte hem?!)

* * *

Imorgon ska Uni flytta till Kronoby! Tänka sig! Först blev jag lite buhuu! men nu tycker jag bara att det är bra. Jag vet att han kommer till någon som har erfarenhet, kunskap, ett fett tålamod och en hel massa islandshästkompisar! Ikväll ska jag pyssla om honom lite extra.

Min manpelle käkar sitt eftermiddagshö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar