tisdag 3 mars 2015

Vi saknar hästen och har handlat lam köttfärs.

Hej på er!

Hela djurgården saknar islandshästen Uni som tog sitt pick och pack och flyttade till Kronoby i lördags. Han har det bra, har vi hört, men nog saknar vi honom för det. Något alldeles förfärligt för att vara exakt. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle göra det såhär pass mycket, men tji fick jag! Helgen gick åt till att trösta de övriga två (som tack och lov har blivit bra mycket bättre kompisar nu än vad de var innan).

Idag har Sindi handlat sin mat själv! Jag tog med henne till djuraffären för hon behöver all social träning hon kan få. På hemmaplan är hon modig men så fort vi är någon annanstans än på hemmaplan blir allt så läskigt och alla människor ska säkert slå henne och äta upp henne... Det är ett typiskt sheltielynne att vara reserverad, men att vara livrädd är väl inget det står om i rasspecifikationen. Så nu tränar vi lite. Sindi fick godis av butiksbiträdet. DET var kul! Det går bättre hela tiden och hon blir lugnare. Vackert så.

När vi ändå var i stan och handlade djurmat passade vi på att handla lite människomat på samma gång. Det tenderar rätt ofta vara så att kylskåpet är tomt men aldrig fodersäckarna... Undrar varför? Helt sjukt.

Jag hittade en lapp vid Prisma. Det står: "Karitsan jauheliha, Lam köttfärs". Jag köpte av det för jag ska laga laMMfärsbullar.


Men alltså. Jag tar för givet att det inte rör på sig... Och jag tycker att butikerna skulle kunna se över sina lappar för jag såg flera fel än det här. Konstigt nog är det det svenska som är fel på alla lappar...

Nåväl. Det om det.

Jag arbetar på en sprillans ny layout till den här bloggen. Det tar lite länge för mig bara. Tyvärr.

Nu ska jag ut på en efterlängtad körtur med Linett och Lumikki. Det börjar vara bart land nu lite här och var så nu ska här köras minsann!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar