fredag 15 maj 2015

Allt som kaplar kan va Raamt

Fast i Larsmo finns inte Raamt utan Häsigubbi och Lövskärsmoora. Jag tror bestämt att han har varit här och busat med mig. För någon annan vettig förklaring har jag inte.

Igår morse när jag skulle ut och mata hästarna mötte jag Linett och Lumikki bakom ladudörren. Utanför hagen, bakom dörren, inne i ladan. Inget underligt i sig; hästar kan som bekant rymma ur hagen. Men hur det sedan gick till när de pillade upp skjutregeln och sedan pillade fast den igen från andra hållet är en gåta och orsaken till att jag misstänker Häsigubben den övernaturlige. Ockra var på rätt sida om grinden. Trägrinden och staketet som skiljer ladan från hästhagen är ungefär 150 cm höga och varken Linett eller Lumikki kan hoppa sådant utan att lämna några spår. Alltså måste det vara Häsigubbi eller Lövskärsmoora som har varit i farten.

Eller Raamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar