söndag 3 maj 2015

Välkommen Ockra

I torsdags kom jag, Ockra. Mitt riktiga namn är Mystery Dream men det är det ingen som orkar säga. Jag är ockerfärgad överallt, förutom manen för den är svart. Jag ska bo här med sjöutsikt en tid medan min lånematte ska rida mig. Jag är 11 år gammal. På torsdag fyller jag 12 år. Jag är störst i hennes flock.

Här är jag.


Det här är mitt namn och min familj.

På vintern har jag lockigt hår över hela kroppen. På sommaren är jag alldeles slät. Jag är till hälften en rysk basjkirhäst och till andra hälften american curly. Jag är allergivänlig.

Det är såhär att jag har haft fång en gång. Det är ett bra tag sen nu, men jag vill inte få det igen. Därför vill min matte och min lånematte att man inte matar mig över staketet fast jag ber om det!

Jag är en snäll häst. Jag är lite rädd för läskiga motorcyklar och stora lastbilar. Man får röra mig var som helst men inte på magen för då börjar jag kicka omkring mig och utför alla karatesparkar som jag kan! Jag är för det mesta snäll att rida. Jag tycker om att hoppa hinder. Jag tycker inte om när man gör för mycket på min rygg. Då blir jag trött i skallen och slutar lyssna, för det är du värd. Kan du så gör jag. Men om du gör fel så struntar jag i dig.

Jag tycker om hö men jag vill ha en vattenhink bredvid. Jag tycker om att doppa höet i vattenhinken för det blir så gott då. Kom gärna och hälsa på mig någon gång. Hälsningar Ockra.

2 kommentarer:

  1. Hej Ockra! Jag vill inte vara besserwisseraktig men om du är född 2004 borde du väl fylla 11 år på torsdag och inte 12? (Eller går tiden snabbare för hästar?) :)

    H. Janina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eh. Ja förstås. Vi hästar är inte så bra på huvudräkning.

      Radera