söndag 21 september 2014

Hehe!

Jag hittade något väldigt kul i min grannes blogg som jag blir tvungen att dela med mig av här för det var så skojigt och dessutom rör det oss eftersom att det är våra får som har varit där på bete:

" Ivar kan säga tre ord.
Säger varken mamma eller pappa. 
Men bää kan han säga 
och drar upp persiennerna för att se var de håller hus
 det första han gör när han vaknar! "

Hela inlägget hittar du här tillsammans med fina bilder av mina pedagogiska ulltåttar.

Vad BRA att våra får har muntrat upp den lille gossen till att börja använda riktiga ord i kommunikationen! Bää är ett riktigt ord som man kommer långt med, titta bara på oss!

Vi har förresten beställt en klippmaskin nu. Den heter Heiniger Xpert och kommer alltifrån Svea rike. Den var förskräckligt  dyyyyyr men förhoppningsvis ska det inte slita sönder rygg och tålamod i fortsättningen när vi ska frisera våra ulltåttar.

So long!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar