fredag 12 september 2014

Karaförkylning

Nu har jag åkt på en väldig förkylning - av karavariant. Typiskt när det finns hur mycket som helst att göra hemma. Ikväll ska vi hämta Uni och Lumikki så vi borde fixa ströbädden och fylla hönäten och vattentunnan, bland annat. Vilken tur att de får vara ifred de första dagarna så att de hinner vänja sig vid sin nya boningsmiljö. Då får jag en chans att piggna till under tiden.

De senaste tre dagarna har jag gjort något som jag får fylla ut min CV med: jag har vikarierat som matematiklärare i högstadiet. Det var intressant. Även om jag inte är någon pedagog så lyckades jag ändå hålla tio lektioner. Det ni!

Nu är det mest bara soffan och Ibusal som gäller tills husse slutar jobbet. Sen får vi sätta igång med hästeriet vare sig vi orkar eller ej.

Var snälla mot varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar