onsdag 22 oktober 2014

Hovar

Igår var hovis här och prövade skor på hästapållarna. Vi hittade två storlekar, så snart blir det skoning av. Vi hittade också en liten spricka i Unis ena stråle så det blir att leta fram lite tjära i förebyggande syfte så att det inte blir någon strålröta.

Källa.
Det här med hästar, hovar och skor tycker jag att är väldigt intressant. Någon undrar säkert vad jag kan ha fått för en smäll i huvudet när jag tycker att hovar är intressant - but hey, it's just me. Hä baa jag.

Igår fick jag lära mig hur man verkar, vilka verktyg man använder och vad man ska tänka på. Snart får jag lära mig hur man sätter skor också.

Så fick jag en lampa till utsidan av stallet igår också, så nu behöver jag inte längre sela i nattlampans sken. Alltid något! Ikväll ska husse och jag fixa skaklarna och ta en tur med Uni och nya selen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar