fredag 10 oktober 2014

Väderlek

Det händer nästan aldrig att jag avskyr djur. Men nu gör jag det (nästan) och det är vädrets fel. Det har regnat tre dagar i streck och jag kan lova att ingen vill veta hur hästhagen ser ut, hur gott den doftar, hur hovarna ser ut, hur våt man blir när man försöker göra något ute, hur skitig man blir när man försöker göra något ute, hur blöta hästarna är... och så vidare. Och det värsta av allt, som jag knappt täcks skriva: MATTE HAR INGEN REGNROCK!

Om tomten (eller någon rik tant eller farbror som kan tänka sig att sponsra) läser det här så kommer mattes lilla önskelista här:

1. Rengkläder i varselfärger. Färgen och reflexen behövs när man skuttar omkring med fyrfotingar längs vägarna.

Källa.
2. En rejäl vinterhalare. Det är inte vinter ännu, men om det går som jag har tänkt mig så fryser det på nästa vecka så att vi slipper det här eländiga kladdet. (Det får gärna frysa redan imorgon.)

Källa.
Imorgon är det bäst att vädret skärper till sig.

Forecas 10-dygnsprognos för Larsmo.
Förstås ljuger man om vädret idag, i alla fall gällande det där med regnet. För det andra lovar de regn tills imorgon, typ den enda dagen på tio dagar framöver som det inte borde regna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar