tisdag 21 april 2015

Inget nytt

Här är inget nytt under solen. Ebba har inte fått några ungar ännu så jag börjar snart tro att hon luras med mig.

Linett är fortfarande svullen och rinnig men har blivit betydligt piggare. Jag har inte ridit ännu sedan den där vurpan men ska ta upp ridningen på nytt bara den värsta pollenruschen avslutas (hur jag nu ska veta när det inträffar...). Tills dess promenerar vi.

Kärrhjulen till Lumikkis kärra var en flopp. Hur små och pjasoga som helst, ingen chans att de passar. Eller kanske en liten men då måste man svetsa om underredet och gafflarna. Roko! Skulle jag ha råd skulle kärran hamna på skroten och så skulle jag handla en ny, men pengar finns ju inte i överflöd här heller.

Igår var jag på tur med finnhäststoet Ralli tillsammans med Therese och Tristan. Vi hade en galopperande unge tre meter bakom bakdelen i en timme. Hade velat tacka allmänheten för bondvett när det gäller hästar i trafiken, men det går nog inte. För det mesta går det alldeles bra här hemma men igår blev jag riktigt sur. Usch!

Det roliga är att lammen växer och trivs utomhus och att blommorna börjar vakna till liv. Jag har börjat rensa bort fjolårets blomstänglar och blad och har redan hittat en massa liv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar