måndag 27 april 2015

Sympati

Man borde vara förstående och inte fnissa åt andras odågor men ibland hjälps det inte då Kamelmor varit i farten. Men för att trösta både er och mig själv kan jag citera henne själv:

"Fantastiskt trevligt att höra om andras odågor!! Då känner man sig inte som ett ensamt pucko;)"

Bara så ni vet.

Igår hälsade jag på hos Ockra som jag red lite. Det går faktiskt ganska bra med tanke på att jag inte har ridit henne mer än fem gånger ännu. Hon är fortfarande speciell på alla sätt och vis men nu har jag hittat framåtknappen och då går hon alldeles trevligt. Det finns saker att fila på men det kommer att bli mycket lättare snart...

När jag kom hem och hade ridutrustningen på tänkte jag försöka mig på att rida Linett också eftersom att hon vilat i snart en månad och eftersom att det småregnade kunde det ju inte flyga omkring pollen. Allt bra, hästen pigg och glad men full av olater och annat otyg. Tänk att det kan hopa sig på det sättet i en hästhjärna som vilat! Hur det nu var med det där att vara bufflig och gå rakt över folk och inte vilja stå still... Tja, det kan hon egentligen om hon bara vill koncentrera sig ordentligt. Att hon vände hemåt inte mindre än två gånger ska vi inte ens diskutera. Arbetsmoralen är på noll. Men målet nåddes i alla fall: vi kunde skritta utan att snubbla.

Snart är ridplanen färdig så då har vi ett ställe att träna på ordentligt utan en massa störande moment. Tills dess får vi försöka uppföra oss så gott det går. Om någon har boken "Hur man tröttar ut ett överpiggt sto med en åsnas envishet" liggandes i hyllan kan jag gärna låna den.

Jag behöver väl inte nämna att småregnet övergick i spöregn under tiden jag sadlade? Och att det gick att vrida ur samtliga kläder efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar