söndag 23 mars 2014

Awesome rapavädri!

Tack så hjärtligt vaddunuheter som bloggar på Livet på Nedergård för nu har vi äntligen ett tillförlitligt datum för beräknad lamning!

Källa

Från och med den 9 april ska vi börja förvänta oss små ulltåttar ute i stallet. En del av mina tackor är snart lika breda som de är långa så jag hoppas förstås på flertalet friska lamm.

Sindi har firat en vecka hos oss och för att visa vår uppskattning så har vi tränat på att gå i koppel! Det har gått bra och idag har vi varit ute och gått första gången. Eftersom att vädret är som det är blev vi tvungna att ta ett litet fotbad efter att vi hade promenerat, men det är sånt man får ta. Det märks att Sindi är utställningsbarn för hon tycker om när man tar fram hårfönen!

Moffa Elvis är FIN MVA (Suomen muotovalio) , EE MVA (Viron muotovalio) och EEV-05 (Viron voittaja) bland annat. Jag förstår mig inte särskilt mycket på utställningar och vad alla titlar står för men jag antar att det är bra.



Most beautiful sheltie I know!


Dagens kanon: Klarhet i lantrasfårens dräktighetstid

Dagens kalkon: Vägen eller lervällingen som man också kunde kalla det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar