måndag 10 mars 2014

Om fyra dagar

Vi har fått så många nya läsare på sista tiden så vi får nog så lov att skärpa till oss med uppdateringen här om det ska hålla sig på den höga nivå som vi nu befinner oss... Typ. Nej, men vi är glada för varje ny läsare vi får och vi tycker om när vi kan glädja någon. Bara den värsta skolturbulensen lägger sig så ska vi ge bloggen ett ansiktslyft och försöka bjuda på oss själva lite grann. Den dagen, den sorgen!

Idag är det måndag, det är vardag och skolan suger och alla mina klasskamrater är trötta och sura. Jag kan knappt sova om nätterna på grund av allt mitt skolarbete som hänger som en tickande bomb ovanför mitt huvud. Dessutom blir jag på dåligt humör och det får stackars oskyldiga hussar tyvärr stå ut med.

Men på lördag ska vi äntligen få hämta hem vår fina dam Myhappiness Good Looking!

...And she's GORGEOUS! (Foto: Roosa Maria Ryyti)
Nu väntar jag på att Hööks ska få iväg mitt postpaket med transportburen, liggdynan, vattenskålen och bortsten. Det börjar bli lite bråttom... Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, LÖRDAG.

Vi klurar på namn åt henne på kvällarna. Några av (de mest seriösa) förslagen är Selma, Kenra, Lady, Saiga, Usva, Lumi men det verkar vara svårt att enas. Vad tycker du? 

Åtminstone jag brukar få ny energi av djur och jag hoppas verkligen att hon har effekt för nu är det sju veckor kvar av min skolgång och om jag så ska krypa efter mitt examensbetyg till podiet på mina bara, blödande knän så ska jag göra det - även om det är det sista jag gör!



4 kommentarer:

  1. Saiga...tilome utan i,tycke ja ;) elde Onni ele Ammi ele......:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onni va ju fiin-i namn! :) Ja tror att vi måst vänt å skåda va o vaar ti si ut som.

      Radera
  2. Fast Onni e ju ett pojknamn! Tå vi skaffa Pendi sku ja ju ha döpt henne ti Stella om ja int sku ha tyckt om namni ho hadd, men he kan ni no få ta om ni vill! ;) Men av demde du hadd räkna upp tyckt ja nästan Selma o Saiga (med eller utan i hehe) va finast. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja-a. He e verkligen int lätt dehär! Systemi mett ha rej falera fö ja håksa att ja har två djur som hejter Kajsa, men eftersom att ejna e ett får å ana en kanin så må i nu vara hänt!

      Radera