fredag 21 mars 2014

Farbrorns Protestfirma Ab

Det går fortfarande bra med katt och hund i samma hus. Jag måste påminna mig om det varje dag för något inne i mig väntar ännu på Den Stora Skrällen. Jag hoppas dock att den aldrig kommer.

Farbrorn har startat protestfirma. När Sindi är vaken är Farbrorn för det mesta också det och då ligger han och betraktar spektaklet från högre höjd, akvariet eller matbordet. Sindi brukar skälla på honom för att få lite liv i honom men det händer liksom ingenting. Efter en stund ger hon upp.

Imorse drämde Farbrorn till Sindi med tassen när hon störtade på honom när han skulle gå ut. Sindi ylade till men efter tre sekunder var hon hos honom igen och viftade på svansen och fortsatte skälla åt honom.

Sen när Sindi har somnat smyger Farbrorn ner från sitt läger och leker med hennes leksaker och tjuvsmakar på hennes mat. På kvällarna när vi går och lägger oss kommer han krypande i sängen bara för att reta henne och visa att han får sova hos människorna men det får inte hon!

Det är i alla fall väldigt praktiskt att han inte tjurar ihop och är arg på henne. Det är inga problem att ha båda två inne ensamma om man vill gå ut en stund.

När han betraktar hennes lekar blänger han på oss och funderar "när ska den gå hem?"

Igårkväll låg båda två i tv-soffan samtidigt. Den ena i famnen och den andra bredvid. Jag önskar att jag hade bildbevis för detta men det har jag tyvärr inte för jag iddes inte stiga upp och hämta kameran. Man ska inte störa Törnrosor som sover.


4 kommentarer:

  1. Skrattar hjärtligt när jag läser detta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för tråkigt behöver man då aldrig ha i dessa vänners lag! :)

      Radera
  2. Vad gulligt. Vår hund och katt kom aldrig överens. Fast de stred inte heller. De kunde t o m nosa på varandra nån enstaka gång. Nu har vi bara hunden, katten flytta till katthimlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det. Det bästa med det hela är att min kisse inte har flyttat ut utan att han har tålamod nog att stanna hemma.

      Radera