torsdag 13 mars 2014

Transportbur och nöffnöff

Här händer det grejer! Paketet från Hööks har äntligen kommit och jag har lyckats montera transportburen (som kan verka lite overkill i fråga om storlek) och packat upp liggdynan. När jag ändå var i farten och hämtade ut paketet köpte jag en tuggleksak som ser ut och låter som en gris. Ernst fick stora ögon som tefat, tjock svans och reste ragg när jag klämde nöffnöff på magen och han blängde på mig och hatade mig plötsligt. När jag monterade transportburen satt han och glodde på mig och min process och när buren var hel tog han ett varv i den. Provlåg. Gick ett varv runt den. När jag tog fram liggdynan blängde han på mig igen. Inget vidare populär matte här hej.

Så ser transportburen ut. Showmaster XL, 58,4 cm x 58,4 cm * 81,2 cm. Går att vika ihop.
Sedan anmälde katten att han gärna ville gå ut. Jag råkade visst ignorera honom och när det blivit tyst så insåg jag var han hade hamnat.


Hoppsan! Nöjd katt! Lägg märke till den jättejättefarliga nöffnöff som också har hamnat i liggdynan.
Får se om jag blir tvungen att skaffa en liggdyna till...

Nu är det bara torsdag och fredag kvar. Idag har vi ordnat med försäkringsvillkor för hund. Det tycker vi nämligen att verkar klokt.

2 kommentarer:

  1. Mammas moster Ulla14 mars 2014 kl. 20:31

    Det syns nog på bilden vem som har bestämt sig för att annektera valpens sovplats:) Det blir nog nödvändigt att skaffa en till sovkudde ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det för det mesta här hos oss. Fårskinnet jag köpte blev kattsovplats efter ungefär två sekunder i soffan, detsamma med pläden som jag hade stickat. Varför skulle valpkorgen vara ett undantag? Däremot har Farbrorn så många sovplatser att om han ska hinna använda alla sina favoritplatser under ett dygn så kan han inte sova mer än ett par minuter per plats. :)

      Radera