tisdag 25 mars 2014

Försök till att vara vitsig

Idag ska jag språkrätta mitt ingenjörsarbete. Som kuriosa kan nämnas att jag har lyckats få in ordet "bonde" på ett ställe i arbetet som i övrigt handlar om tryckimpregnering. Då fnissade jag lite för mig själv när jag läste igenom pappersversionen under morgonkaffet.

Det som återstår av skolan är att räkna två ståluppgifter, modellera en hall i ArchiCad, rätta en träuppgift och en annan letaredapåinformationuppgift samt överleva finskundervisningen. Egentligen kan jag finska nu för tiden. Jag förstår både tal och skrift och kan prata med folk och göra mig förstådd. Men när någon tvingar mig och säger att nu ska du diskutera det här ämnet och inget annat, då blir det råddigågga av alltihop. He var som tå Öjapojtsin som sku böj å överseti oolen "varm, varmare, varmast" ti finsk stejg upp i klassn å sa: "lemmin, sine lemmit, hän lemmii".

Vad gäller hundsituationen hos oss så kan meddelas att koppelträningen går bra och att vägen mot en rumsren valp blir kortare och kortare för varje dag som går. Nu håller vi på tränar "loss" och "vänta". Igår lärde vi oss främmansvett då vi hälsade på Malin. Det gick bra och främmansvett, det har Sindi.

Dagens kanon: Vädret
Dagens kalkon: Skolarbetet som når mig över skata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar