söndag 27 april 2014

Får får inte får, får får lamm!

Sedan i onsdags har vi minsann legat i.

Om vi börjar med det som vi har lyckats med nu senast så är det så att min fina fröken Stina har fått två tacklamm som är mamma upp i dagen. Husse gissar att ett tredje är på väg men jag tror att det är moderkakan och att hon inte får några fler. Tackorna är fläckiga och hur söta som helst! Den ena är stor och den andra är pytteliten, men båda äter så jag tror att de klarar sig.

Igår gjorde jag något som ligger långt utanför min bekvämlighetszon: shoppade kläder. Eller rättare sagt: provade kläder. Mor stod för fiolerna. Vi måste ju (tydligen) klä upp oss om vi ska ha gemensam examensfest senare i vår. Varför jag avskyr finkläder kan jag inte börja redogöra för nu, men det bottnar säkert i något onödigt.

I samma veva som vi handlade kläder skulle jag byta märktången som husse handlat i Coccola. Det blev fel tång första gången... OCH andra gången, så det blir ännu en tredje Kokkolaresa för den där arma märktångens skull.

Kajsas lamm lever och mår! Igår fick de vara ute i hagen första gången med de andra lammen och morsorna. Det är så soligt och varmt ute nu så det är nog ingen fara.

Sindi är nästan rumsren skulle jag kunna viska, bara så att hon inte hör för då kissar hon säkert om ett par minuter. Hon har inte kissat inne hos oss på hela veckan. Däremot kissar hon på sväris matta varje gång hon är där. Fast bara lite. Det lär vara för att mattan redan luktar Sindi.

Nu blir det smörgås så att jag hinner stärka upp mig inför morgondagens näst sista skoldag någonsin!! och så att jag orkar gå ut och titta till lammen ett par gånger till innan det blir dags att gå till sängs. Dessutom skulle jag dammsuga och diska, men det var en massa lamm som distraherade mig när jag kom ut i stallet för att stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar