tisdag 15 april 2014

Sindi 12 veckor

Idag blev en dag som jag får improvisera lite grann. Till att börja med skulle jag till skolan men försov mig så min pendelvän fick åka utan mig. Så nu har jag då all tid i världen (?) att göra klart mina skolarbeten. Imorgon ska jag presentera mitt ingenjörsarbete så då borde jag ju plugga in lite siffror och ha en fin liten Power Point-presentation att visa, samt en del bra frågor åt den som jag ska vara opponent åt. I eftermiddag ska Sindi och jag till veterinären för Sindi fyller 12 veckor idag, min fina dam.

Hon växer så det knakar. Igår vägde hon 4,3 kg om man ska tro vår badrumsvåg som har en räv bakom örat. Sindis öron har lite börjat ställa sig rätt upp, så det är nog inte länge tills mjölktänderna trillar och vi får limma pälsen i öronen så att de viker ner sig tillbaka. Pälsen har börjat ändra. Man märker att den blir längre runt huvudet, på bringan, på svansen och bakom benen. Snart blir hon en stor och vacker sheltietik innan jag vet ordet av.

Sindi i söndags.
Snowglow's Zorro's Spirit, "Zombie", Sindis pappa. Källa.
High-Glade's Flaming Star, "Star", Sindis mamma. Källa.
Ja. Vackert!

Nu ska vi tro att återstoden av dagen går bättre än början.

En liten lammuppdatering är jag väl tvungen att ge er, eftersom att jag vet att ni ändå undrar. Malins lamm mår finfint och studsar omkring runt sin mamma. Båda äter och bajsar. (Jag har spenderat en hel natt i ett stall och väntat på att ett föl ska bajsa så jag vet att det är värt att veta!) Malin sköter om dem så bra så man blir alldeles varm i hjärtat när man betraktar henne.

Näst på tur är Kajsa som är tjock som jagvetintevad och ligger och stånkar och pustar och har gjort det i ett par dagar nu. Ännu har det inte kommit några lamm, men hon kan ju inte behålla dem inne i evighet heller. Hon är mycket tjockare än vad Malin var och tackorna är jämnstora i ickedräktigt tillstånd så jag undrar hur många hon har. Jag vågar mig på en gissning och säger tre.

2 kommentarer:

  1. Tack för titten idag! Lär återkomma till er fina djurgård! =)

    SvaraRadera
  2. Tack själv och välkommen åter! :)

    SvaraRadera