söndag 25 januari 2015

Flunsig men inspirerad

Idag är det husses födelsedag, hurra hurra! Vi har firat med paket, gäster och tårta.

Det går sakta hos oss den här helgen. Jag hade lyckats fånga en rutten bacill som gjorde så att jag hellre befann mig vågrätt än upprätt igår. När kvällen kom redde det upp sig något och jag kunde till och med åka på körtur med Linett och Lumikki. Idag har jag varit som vanligt men det märktes nog en skillnad när jag skulle mocka lösdriften för jag fick flås och blev riktigt trött. Så nu blir det soffa och ta det lugnt resten av kvällen.

Jag väntar på ett stort paket som ska komma med posten. Det bör innehålla ungefär 4,6 kg ullgarn. En del av det är redan sålt men jag har låtit spinna lovikagarn som jag ska sticka vantar av och tova i maskin. Ungefär som de här fast mycket tjockare. Jag har ett par som jag har gjort av den egna ullen. Jag stickade dem i höstas någon gång och har använt dem varje dag sedan dess och det syns inte ens vara nötta! De håller dessutom mina frusna fingrar varma fast det är -20 grader kallt ute.

I min stickkorg just nu finns en islandströja som ska bli min egen. Jag har oket kvar men det är mönstrat så det lär ta sin tid... Husses islandströja blev klar sent i höstas och han har använt sin när det var som kallast. Han trivs i den och den blev riktigt fin om jag får skryta på mig själv (och det får jag eftersom att det är min blogg). Ni ska få en bild när han är villig att ställa upp som modell.

Under våren ska jag sticka flera par sockor samt några par vantar och så borde jag sticka något som passar till bånakonamat. (Något man ger åt en som just har fått barn.) Tips mottages!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar