söndag 11 januari 2015

Grejt

Vi rider fortfarande på vågen från igår när Unipunipäronhäst drog släden så fint! Han har fått vila idag för det har varit -14 grader kallt och blåst många meter per sekund. Idag har vi haft besök här på gården (igen) och fått en massamassa insikt i Univärlden samt en hel del goda råd om hur man ska hantera svarta nervknippen på fyra ben.

Till alla er som undrar varför jag inte sätter upp några bilder på lammen kan jag tala om att det är så mörkt ute i lamningsboxen och eftersom jag saknar fotograferingsinspiration så blir det inte så vidlyftigt på den fronten. Till tröst kan jag säga att lammen har fått börja vistas ute på gården med sina mammor när vädret tillåter (alltså när det är liiite varmare än -14 grader). När de är ute skulle jag med andra ord kunna fotografera dem. Jag vill inte ha dörren vidöppen och släppa in all kalluft när jag försöker hålla plusgrader inne. Jag kan inte heller låsa ut dem i kylan, så ni får snällt vänta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar