söndag 4 januari 2015

Ridning i skitföre

Idag har det äntligen varit någorlunda uteföre för hästarna. I veckan som gått har det varit 20 cm blidsnö eller också glashalt. Ingetdera passar tunga fyrbenta. Idag är det uppehåll och några minusgrader så idag har jag passat på att rida Linett, även om jag en liten bit in i leken kunde konstatera att det nog inte var så bra före i alla fall. På vägen var det fortfarande halt och på "planen" där jag brukar rida lite dressyr var det djup snö och blött under, så det blev halt ändå. Sånt får man ta när närmaste ridplan/ridhus ligger 20 km bort. Däremot gick ridningen ganska bra. Det fina med att inte ha någon inhägnad plan att rida på är att jag kommer att bli riktigt bra på att använda mina ytterhjälper!

Nu är det dags för middag. Sen tänker jag återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar