torsdag 19 mars 2015

In loving memory

Min kanin Kaj har dött idag. Hon blev nästan 8 år gammal och har aldrig varit sjuk i hela sitt liv. I morse var allt som vanligt och i eftermiddag hittade jag henne död.



Kaj kom till mig för snart 8 år sedan tillsammans med sitt kullsyskon Ted. Trodde ett tag att det var två hanar varför Kaj fick heta Kaj och inte Kajsa som hon senare visade sig vara. Men då var "skadan" redan skedd och hon fick tre fina ungar. Ungarna sålde jag men Kaj fick behålla sitt namn (medan Ted blev av med sina bollar...).

De här kaninerna har fått flytta tillsammans med mig och de har levt ett minst sagt bortskämt liv med alla godsaker det innebär. Varje sommar har de varit på rymmen och fixat sitt grönbete alldeles själva. Inget djur slår dessa kaniner i överlevnadsinstinkt! Trots rovfåglar, rävar och bilar har de lyckats överleva lösa om somrarna. Äppelkvistar var det godaste som Kaj visste så därför begravde jag henne under äppelträdet.

Nu är det lite synd om Ted som har blivit ensam kanin. Han som aldrig har varit ensammen i hela sitt långa liv. Jag hoppas att han inte dör av hjärtesorg. Om Ebba får en honunge ska jag spara den åt Ted så att han får en ny kompis.

Tack för alla fina år Kaj. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar