onsdag 10 december 2014

Detta va en utten da!

Igår skulle jag på skritt-tur med Linett på kvällen med sällskap av samtliga reflexattiraljer vi har i huset samt ljuset av en pannlampa som jag fäste på hjälmen. Sånt behövs i dessa tider. När vi kom så långt som vi brukar plus 200 meter till blev det bockstopp. Stoet vägrade och vände hemåt. Så vi försökte igen. ... med samma resultat. Så då gick vi åt andra hållet istället. Det går emot mina principer att låta hästen bestämma, men det kändes som om jag inte hade något val. Planen blev att ta med Lumikki på körtur nästa gång så att Linett får draghjälp. Det hade vi tänkt göra ikväll, husse och jag, men Vädret sätter stopp för det också, precis som allt annat.




Någon julstämning är inte att tala om. I alla fall inte här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar