fredag 19 december 2014

Oooiih!

Så hände det då! Antas djurgård har nu 13 får, för idag har Malin lammat och fått tvillingar: en svartvit tacka och en helsvart bagge!

Här är den lilla svarta baggen några timmar gammal.
Mamma-får sköter om dem så bra att man blir alldeles varm i hjärtat. Ljudet borde ni få höra allesammen för det är så mysigt och det går inte att beskriva!

De skuttade redan omkring i halmen och diade när jag kom på dem. De verkar riktigt starka.

Nu väntar vi bara på att tacka nummer två ska lamma innan hennes juver spränger!

Igår hade jag planerat att jag skulle motionera Uni idag men vädrets makter sätter stopp för dylikt eftersom att det häver ner blidsnö som fastnar under fötterna och bildar isstyltor... så det blev inget. Men kanske imorgon. På söndag kommer hovis så då går det ändå inte.

Hur som helst. Medan ni gottar er i julstress så tar jag det lugnt med mina små söta lamm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar