lördag 27 december 2014

Julhelgen vid Antas

God jul i efterskott. Eller god jul nästa år om ni hellre föredrar det. Husfolket har haft en paus från bloggeriet i julhelgen.

På julafton tog vi oss en svängom med alla hästar på vår åker. Jag red Linett barbacka, Lumikki fick springa lös och Uni satt fast i långlina. Vi brallade på som.... som barn på julafton (hehe!) och gillade läget.

Den här bilden är från julannandagen. Det är inte så enkelt att ta familjefoton med bångstyriga hästar, hussar och hundar, så därför står Linett i position att rusa iväg och bralla vidare.

Foto: Susanne Sjölund

Idag fick jag inte med mig någon husse så då tog jag med mig Linett på en barbackatur som jag hade tänkt att skulle bli kort men den råkade visst bli två timmar lång. Ojdå.

Julhelgen 2014 kan kort sammanfattas med några få ord: barbacka, snö, mat.

I soffan framför teven, i väntan på nästa jul.

Hälsningar trött matte och husse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar