måndag 8 december 2014

Om ridning

Nu har jag ridit Linett alldeles själv för första gången. Det gick bra.

Det låter som om jag inte har så mycket erfarenhet av ridning när jag skriver på det där sättet, men det har jag. Jag är inne på mitt nionde år på ridskola och innan dess red jag också lite grann. Faktum är att fast jag har ridit på typ (nu räknar jag här...) 28 olika hästar + eventuellt några som jag inte kommer ihåg så är det ändå lika spännande att sitta upp på en som jag aldrig har ridit förut. Nu har jag ju ridit Linett två gånger förut men första gången red jag bara runt i skritt för det var så dåligt före och andra gången var husse med och körde med Lumikki bredvid. Man vet aldrig vad som kommer att hända. Sticker hästen, går den överhuvudtaget framåt, bockar den, stegrar den sig, hurudana är traven och galoppen, får jag stopp på hästen när jag vill?

Nu lär Linett vara väldigt snäll av sig och det har hon redan bevisat. Det var riktigt kul. Hon har mycket energi och är väldigt pigg just nu, det kände man i traven minsann. Men vart eftersom jag lär känna henne så lär jag mig också rida henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar