måndag 29 december 2014

Vinterkörning

Nu börjar julfirandet äntligen vara överstökat! Alla är trötta, hunden mest.

Idag har vi trotsat kölden och varit på körtur, jag med Lumikki och Linetts ägare med Linett. Pigga hästar hade vi, för de fick vila igår. Lumikki har fått så bra kondition så man får lyfta på hatten riktigt ordentligt! Vi körde Svede-runt idag, en runda som jag gillar skarpt.

Med -8 grader och lite blåst frös fötterna och fingrarna bort rätt snabbt, egentligen redan i selningsskedet om jag ska vara ärlig. Men vad gör det? Hästfolk kan int va pito, skillt int vintertid! Tur att det finns kaffe och andra varma drycker. Det var ändå det roligaste jag har gjort hittills idag så det spelar faktiskt ingen roll att det blev lite kallt mellan varven.

När jag hade tinat upp efter körningen gick Sindi och jag på ispromenad. Den håller nu, men få se om den försvinner när man väntar töväder över nyår. Typiskt!

Ha en bra fortsatt dag, vilda som tama!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar